Kunderne
inden for industrien og erhvervslivet står ofte over for store
udfordringer med hensyn til kommunikation - såvel internt som
eksternt. Der kan være behov for at skildre og promovere mange forskelligartede
forretningsaktiviteter, der ofte er svær for omverdenen at få
øje på, ligesom publikummet kan bestå af forskellige
målgrupper, hver med sit eget fokus og forskellige faglige
forudsætninger for at forholde sig til stoffet. |
Historier fra
industrien og erhvervslivet er i bund og grund historier om
mennesker og deres indsats for at beherske nye idéer og
teknologier i deres stræben efter nyskabelse og nytænkning. Der
arbejdes på at finde nye løsninger til såvel nye som gamle
udfordringer, for at skabe nye muligheder for at andre mennesker
kan dele idéer og arbejde sammen. Jo, der er mange gode historier
derude!
Det at producere
film og fortælle historier fra andre menneskers arbejdspladser
kan være en stor udfordring. Optagelserne skal laves og
historien skal formes og fortælles uden at selve arbejdsprocessen
forstyrres unødigt, samtidig med, at man skal forholde sig til
sikkerhed i det, der ofte kan være et farligt arbejdsmiljø -
især for udefrakommende. Alligevel har mange af vores kunder
gennem årene konstateret, at det er bedre og nemmere at være
vært for et filmhold, end at konstant skulle tage imod
rundvisninger og gæstebesøg - hvor det på visse arbejdspladser
ofte er umuligt.
For at bringe
seerne tæt på historien, skal filmholdet og kameraet kunne
komme tæt på. Industrielle arbejdspladser. Det er ikke altid de
nemmeste kulisser at arbejde i. Det kræver ofte
tålmodighed, udholdenhed og en del forberedelse, samt evnen
til at udnytte de muligheder, der opstår på optagestedet.
Undervejs
oparbejder vi en forståelse for vores kundes produkter, tjenesteydelser,
teknologier og ekspertise, ligesom vi arbejder for det gode
samarbejdsforhold, som er forudsætningen for at forstå og
løse kundens kommunikationsbehov. Vi skal trække på vores
evner som historiefortællere understøttet af vores
professionelle nysgerrighed for at skabe en fortælling, som
er levende og vedkommende for andre.
For os er
hver kunde forskellig, ligesom hver historie er noget nyt
for os - men uanset hvilke branche, produkt eller service
der er tale om, forsøger vi at illustrere hvordan kundens
idé vil kunne gøre en forskel for andre i deres liv eller
virke. |
|
|